Sunday, October 23, 2011

Reviu Samsung Corby 2

Berhasrat nak beli Samsung Corby 2? Haa.. mari lihat reviu dari saya.



Samsung Corby 2.Bergaya, cukup bergaya.Berbentuk bulat dengan stail tersendiri.Ideal untuk golongan muda sekarang ini.Mudah dipegang dan butang-butangnya diletakkan di tempat yang sepatutnya.Warna terang dan menarik.4.5 bintang dari 5 bintang saya berikan dari segi gaya.

Dari segi kuasa, Samsung Corby mendapat markah yang biasa-biasa sahaja.Skrin sesentuhnya (touch screen) tidak begitu responsif (kena dengan harganya yang biasa-biasa juga!).Banyak kali saya tersalah tekan butang. Nak menaip SMS pun satu masalah bagi saya walaupun mempunyai saiz jari yang tidak terlalu besar. Kadangkala, Samsung Corby 2 tersangkut (hang) dan ini menyusahkan saya kerana perlu hidupkan semula (restart). Pemain muziknya hebat dengan pilihan mod 5.1. Mod 5.1 menjadikan muzik lebih gempak dan "hidup"!. Namun, saya mempunyai masalah dengan video kerana Samsung Corby 2 ini tidak banyak menyokong format video. Saya berikan 3.4 dari 5 bintang untuk kuasa.

Dari segi capaian, markah yang agak tinggi diberikan. 4 daripada 5 bintang! Corby 2 mempunyai capaian WiFi yang laju! Buka YouTube tanpa sekatan dan buka Facebook dengan senang hati. Namun, ada sedikit masalah dengan muat turun namun ianya bukanlah masalah yang besar.

Secara kasarnya, untuk pengguna bajet, Samsung Corby 2 sesuai untuk anda. Berkualiti, bergaya, namun tidak mempunyai kuasa dan respons yang hebat. Namun, jika anda tidak kisah dengan semua itu, Samsung Corby 2 adalah pilihan anda yang sepatutnya!

2 comments:

  1. cam manekah care nk masukkan game dari phone ke dlm memory kad utk samsung corby2

    ReplyDelete

Entri menarik